Ryhmäliikunta

Cardio-pyöräily

Rasitukseltaan keskiraskas pyörätunti, jossa syke käy vauhtikestävyyden puolella. Tunti toteutetaan intervallityyppisesti.

Easy Kuntopiiri

Toiminnallista harjoittelua omaa kehoa ja eri välineitä hyödyntäen. Tunnilla voit tehdä liikkeet omaan tahtiin.

Fascial

Kokonaisvaltaista toiminnallista liikkuvuutta ja liikehallintaharjoittelua. Tavoitteena samalla rauhoittaa ja rentouttaa kehoa. Fascial perustuu myofaskioiden eli kehon lihaskalvoketjujen läpikäymiseen ja niiden kautta kehon voimantuoton, tasapainon, koordinaatiokyvyn sekä liikkuvuuden parantamiseen.

Functional Training

Functional training on toiminallista harjoittelua, jossa harjoittelu tapahtuu omaa kehoa sekä erilaisia vastuksia mm. kahvakuulaa sekä pumppitankoa hyödyntäen. Tavoitteena lisätä kehonhallintaa ja -hahmotusta. 

Häkki

Pääsääntöisesti oman kehon painolla tapahtuvaa lihaskuntoharjoittelua, jossa tavoitteena on kehonhallinnan, tasapainon sekä lihaskunnon kehittäminen. Harjoittelu toteutetaan kiertoharjoitteluna. Liikkeet ovat usein moninivelliikkeitä ja tarkoituksena onkin haastaa koko kropan hallintaa. Ryhmässä saat tarvittaessa ohjausta ja tukea. Häkkitreenissä liikkeet mukautetaan treenaajan tason mukaan.

Jooga

Dynaaminen Jooga

Kehon, mielen ja hengityksen yhdistävä monipuolinen ja fyysinen tunti, joka on yhdistelmä hikeä ja rentoutumista. Liikkeet kehittävät kuntoa ja kasvattavat voimaa, tasapainoa sekä liikkuvuutta. Opettelet myös hengittämään rauhallisesti ja tekemään asanaharjoittelua keskittyneesti hengityksen tahtiin. Sopii parhaiten niille, jotka omaavat jo hieman harjoittelutaustaa tai aloittelijoille, jotka kaipaavat dynaamista ja reipastempoista joogaa. Tunnilla tehdään harjoitteita lattialla nojaten käsiin, joten rannekipuisille suosittelemme kevyempää LempeäJ ooga -tuntia. Kesto 45 min.

Lempeä Jooga

Tunnilla sinulla on lupa hengähtää ja tehdä liikkeet rauhallisesti ja lempeästi hengityksen tahtiin. Liikkeet avaavat ja lisäävät kehon liikkuvuutta. Keho myös vahvistuu lempeästi ja mieli rauhoittuu sekä kehon kipu- ja jännitystilat saavat helpotusta. Tällä tunnilla paneudutaan myös aloittelijoiden hengitysharjoitteisiin. Sopii vastapainoksi voimakkaammille harjoituksille tai hektiseen arkeen. Varaa viltti ja lämmintä ylle sekä muutama sohvatyyny harjoittelun ajaksi. Kesto 45 min.

Joogan pienryhmä

Opit joogaharjoittelun perusteet ja saat henkilökohtaista ohjausta. Sopii aloittelevalle tai jo hieman jooganneelle harjoittelijalle.

Kahvakuula +55

Tunnilla kehitetään lihaskuntoa, tasapainoa ja kehonhallintaa. Samalla syke nousee ja kaloreita kuluu! Tunnilla tehdään kuulailun lisäksi lihaskuntoharjoitteita ilman välineitä sekä loppuun pidemmät venyttelyt.

Keppijumppa

Koko kehon vetreyttävä ja avaava jumppa, jossa saadaan myös pieni lämpö päälle. Tunnilla tehdään monipuolisesti erilaisia liikkeitä kepin kanssa.

Kova pyörä

Puolen tunnin HIIT-treeni sisäpyörällä tehtynä, jossa rankat työosuudet ja lepo-osuudet vuorottelevat ja jolla saadaan nopeasti aikaan tuloksia. Tästä puolesta tunnista 20 minuuttia treenataan sykealueella, joka on yli 85% maksimisykkeestä. Kyseessä on siis kova treenimuoto, jossa tuloksia todellakin saadaan ja NOPEASTI!

Kuntopiiri

Intensiivistä treeniä, yhdistellään aerobisuutta ja lihaskuntoa. Tällä tunnilla voit haastaa itseäsi.

Kurvinainen

Matalan kynnyksen tunti, kesto 45 min. Lämmitellään erilaisten helppojen askelkuvioiden voimin jonka jälkeen keskitytään lihaskuntoon. Lihaskunto-osiossa hyödynnetään eri välineitä. Tunnilla käydään koko kroppa läpi. Lopussa venyttelyt.

Lauantaipyöräily

Pyörätunti poljetaan sen perusteella, mitä ohjaajaa ohjaa.

Les Mills Barre

Les Mills BARRE on baletin inspiroima 45 minuutin tunti, joka vahvistaa tehokkaasti kehon syviä tukilihaksia sekä yläselän ja jalkojen lihaksia. Myös ryhtisi saa kohennusta. BARRE antaa sopivasti haasteita tasapainolle ja koordinaatiokyvylle. Hyvä musiikki ja balettiin pohjautuva liikekieli ja sanasto luovat tunnille ainutlaatuisen tunnelman. Harjoituksissa käytetään osin pieniä painoja. Tunnille ei tarvitse jalkineita vaan voimistelutossut tai sukat toimivat hyvin. Aikaisempaa kokemusta baletista ei vaadita.

Les Mills Body Attack

Body Attack on taatusti tehokas koko kehon tunti, joka koostuu kahdesta sykeosiosta ja monipuolisista lihaskuntoharjoitteista. Liikesarjat ovat helppoja, joissa yhdistellään perusliikkeitä, kuten: kyykkyjä, hyppyjä ja juoksuja. Tunnilla ohjaaja ohjaa vaihtoehtoisia suoritustekniikoita. 

Les Mills BodyBalance

Kehon ja mielen harmonian hallintaan tähtäävä liikuntalaji, jossa yhdistyvät venyttelyn ja itämaisten liikuntalajien
tekniikat. Palauttaa liikelaajuudet, tasapainon ja rentouden kehoosi. Tunnin lopuksi rentoutus. Erityisen tehokas vatsalle ja selälle.

Les Mills BodyCombat

Sykeharjoitus, jossa yhdistetään liikkeitä ja asentoja useista eri itsepuolustuslajeista vauhdikkaan ja mukaansa tempaavan musiikin tahdissa. Lajissa on vaikutteita karaten, taekwondon, capoeiran, nyrkkeilyn ja muay thain tekniikoista.

Les Mills BodyPump

Lihaskuntoharjoitus painotangolla. Vastuksen voit säätää 0-30 kg oman kunnon ja lihasryhmän mukaan. Kaikille isoille lihasryhmille. Palauttaa ryhdin ja muokkaa ääriviivasi uuteen uskoon. Sopii erityisen hyvin miehillekin. Lukkarissa tunti aloittelijoille, jolloin keskitytään enemmän tekniikkaan.

https://www.youtube.com/watch?v=ohOEzbG2QMk

Les Mills BodyStep

Tehotunti, jossa penkille askeltaminen ja lihaskunto-osuudet vaihtelevat. Yksinkertaisia ja tehokkaita liikkeitä mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Kehittää aerobisen kunnon ohella myös jalkojen, pakaroiden ja ylävartalon lihaksia.

Muokkaus

Tehokas omien ohjaajiemme treeni, jossa yhdistyy kestävyys- ja lihaskuntoharjoittelu. Nimenmukaisesti muokataan kroppaa!

Peppu-vatsa

Nimensä veroinen alavartalon kiinteytystunti! Omien ohjaajiemme tehotunti. Askelsarjoja ja hyväkuntoisellekin haasteita tarjoavia lihaskuntoliikkeitä vuorotellaan. Poltetta peppuun ja vatsaan ja hiki pintaan! Lopuksi venytykset.

https://www.youtube.com/watch?v=4RixukInx70&list=UUwmgKKRqRTS26TinJRJf7xg

Perjantaipyöräily

Vuoroviikoin kevyttä peruskestävyyttä kehittävää pyöräilyä – Basic  (parillisilla viikoilla) ja vuoroviikoin kovempi tehoista vauhtikestävyyttä kehittävää treeniä – Cardio (parittomilla viikoilla).

Physio Pilates pienryhmät

Physio Pilates tunnilla harjoitellaan pienryhmässä fysioterapeutin ohjauksessa. Tunnilla saat henkilökohtaista ohjausta ja mahdolliset tuki-ja liikuntaelimistön vaivat huomioidaan tarpeen mukaan. Alkeiskurssilla opit pilates -harjoittelun perusteet ja tutustut monipuolisesti erilaisiin välineisiin ja tekniikoihin. Jatkokurssi on tarkoitettu alkeiskurssin käyneille, jossa syvennät taitojasi ja kehityt omien tavoitteiden mukaisesti.

Pilates

Pilates -tunnilla yhdistyvät kehonhallinta, voimaharjoittelu, liikkuvuus ja hengitys. Liikkeet vahvistavat koko kehoa, mutta kohdistuvat erityisesti keskivartalon syviin tukilihaksiin. Tunti sopii erityisesti aloittelijoille.

Rasvanpolttopyöräily

RVP eli rasvanpolttopyöräily on Flowriden Basic-tunnista muokattu pitkä versio; 75 min. Tällä tunnilla hiki virtaa ilman ankaraa ponnistelua, sillä tunnin vaihteleva rakenne tekee kevyestäkin harjoituksesta tehokkaan. Sopii kaikille!

Ski N’ Bike + lihaskunto

Ski´n´Bike eli vorssalaisittain ”Skiba” on sisäliikuntamuotona ainoa, joka tarjoaa yläkehon voimakestävyyden ja hapenottokyvyn (suoritetaan ThoraxTrainerilla) sekä alaraajoen (sisäpyörällä) yhdistelmätreenin.

Kyseessä on siis ns. superliikuntamuoto niille, jotka hakevat aitoa tehoa ja tuloksia treeniinsä mielekkäällä ja normaalia mielenkiintoisemmalla tavalla. Harjoittelusessio kuluu nopeasti, sillä harjoittelu muuttuu koko ajan. Korkeasta intensiteetistä johtuen tarvitset vain 20-30 minuuttia erityisen tehokkaaseen harjoitteluun.

Harjoituskerta koostuu kolmen minuutin pyörä- tai ThoraxTrainer-hiihtolaitejaksosta ja lihaskunto-osiosta, jonka jälkeen suoritetaan vaihto. Tunneille paikkavaraus vastaanoton kautta.

Tanssillinen muokkaus

Tällä tunnilla unohtuu murheet ja velvollisuudet! Sitä vastoin hymy on herkässä.
Tuntia siivittävät helpot tanssillisella tvistillä toteutettavat koreografiat ja lopuksi pieni pätkä lihaskuntoa.
Tule fiilistelemään!

Vesijumppa

Monipuolista jumppaa veden vastusta hyödyntäen. Tunnit pidetään Vesihelmen terapia-altaassa.

Vetreät +55

Tällä tunnilla pidetään huolta nivelten liikkuvuudesta ja venytellään lihakset joustaviksi eli tunnin jälkeen olo on vetreä. Liikkeitä helpottamaan ja tehostamaan käytetään keppejä, kuminauhaa ja palloja.

Äiti-vauva jumppa

Tunti pitää sisällään lihaskuntoa, askellusta, liikkuuvuutta sekä kehon tasapainoa. Liikkeet ovat turvallisia oman kehon ja vauvan painon kanssa tehtäviä liikkeitä, ilman hyppyjä. Liikkeitä tehdään yhdessä vauvan kanssa sekä ilman vauvaa. Jumppa sopii parhaiten vauvalle, joka kannattelee jo itse päätään.
Suosittelemme tunnille osallistumista jälkitarkastuksen jälkeen. Jos liikunnan aloittaminen mietityttää synnytyksen jälkeen, voit varata ajan fysioterapiaan. Fysioterapeutti tutkii lantionpohjalihakset sekä yleistä valmiutta liikunnan harrastamiseen.

Zumba

Tanssien huippukuntoon! Tällä huippusuositulla tunnilla laitetaan lantio pyörimään ja hiki virtaamaan. Ei muuta kun Join the Party!

Kutomon Fysioterapia ja Liikuntakeskus
Kutomonkuja 2 A 1
30100 Forssa

Puhelin (03) 435 4665

Katso sijainti kartalta ›

Sähköpostiosoitteet:
info@vkfysio.fi
laskutus@vkfysio.fi
etunimi.sukunimi@vkfysio.fi

Yhteydenottopyyntö ›